تردد ۱۰ هزار  زائر اربعین حسینی از قزوین تا مهران
کد خبر: 4165699
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

تردد ۱۰ هزار  زائر اربعین حسینی از قزوین تا مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تردد ۱۰ هزار زائر اربعین از استان قزوین به مرز مهران تا ساعت ۱۲ شب گذشته خبر داد.

زوار اربعین

جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، باتوجه به فرا رسیدن آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: میزان تردد شهروندان از قزوین به مهران از ۱۵ مرداد ماه تاکنون، ۱۰ هزار زائر بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۱ دستگاه اتوبوس از ناوگان اتوبوسرانی در این مسیر وظیفه جابه‌جایی زائرین را به سمت مرز مهران دارند، ادامه داد: سهمیه قزوین در حوزه ناوگان ۹۰ دستگاه است که بر این اساس روزانه ۳۰ دستگاه اتوبوس با ظرفیت اعزام ۱۲۰۰ نفر در این بخش فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: این اداره کل برای ثبت‌نام و ساماندهی زائران با ستاد مردمی اربعین استان قزوین در حال همکاری است، لذا شهروندان می‌توانند در تمامی ترمینال‌های مسافربری پیش ثبت‌نام انجام دهند تا برای دریافت بلیت اقدام و متعاقباً زمان اعزام آن‌ها اعلام شود.

حق‌لطفی اظهار کرد: اعزام زائرین اربعین از استان قزوین به مرز مهران در ۵ بازه زمانی صورت می‌گیرد که شامل ۸ و ۱۰ صبح، ۱۲:۳٠ ظهر و نیز ساعت ۱۴ و ۱۶ بعد از ظهر است که تا سه روز آینده اوج اعزام‌ها صورت می‌گیرد و لازم است زائرین بر اساس ناوگان و تعداد، زمان سفر یعنی عزیمت و برگشت را مدیریت کنند تا با کمترین معطلی مواجه شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ۳٠ نفر از راهداران استان در مرز مهران در حالت آماده‌باش و ارائه خدمت به زائران هستند.

انتهای پیام
captcha